donderdag 26 september 2013

VB-Airsuspension is nu PremiumPartner van Volkswagen Nutzfahrzeuge

VB-Airsuspension is verheugd en trots te mogen mededelen dat het zich “PremiumPartner” van Volkswagen Nutzfahrzeuge mag noemen. Na een controle van onze processen en vaardigheden door Volkswagen AG in het kader van een bedrijfsaudit heeft onze jarenlange samenwerking met Volkswagen Nutzfahrzeuge ertoe geleid dat wij ons nu tot deze exclusieve groep PremiumPartners mogen rekenen.

Onze producten voor de Volkswagen Caddy, Amarok, Transporter T5 en Crafter van Volkswagen Nutzfahrzeuge omvatten de VB-CoilSpring (hulpveren en verzwaarde, stalen vervangveren), de VB-SemiAir (hulpluchtveringen) en VB-FullAir-systemen (volledige luchtveringen). Met name het succes van onze producten laat de gemeenschappelijke klanten van Volkswagen Nutzfahrzeuge en VB-Airsuspension zien dat de benoeming tot PremiumPartner de volgende logische stap was.



Zo kon VB-Airsuspension ook dit keer weer aantonen dat het aan de strenge eisen van voertuigfabrikanten voldoet.



dinsdag 24 september 2013

Ram ProMaster (Fiat Ducato) verkoop is gestart

Ram heeft haar configurator online geplaatst voor alle versies van haar nieuwe ProMaster busje , dat voor de rest van de wereld bekend staat als de Fiat Ducato .
















Doel is om te concurreren met de nieuwe Ford Transit en Nissan NV. De ProMaster is verkrijgbaar in drie maten -. 1500, 2500, en 3500.

Elke bestelwagen kan worden uitgevoerd in verschillende stijlen, variërend van een gesloten bestelwagen voorzien van zijruiten tot een kale chassis cabine, terwijl de kopers kunnen ook kiezen uit een aantal wielbases en het dak hoogten.




(bron: www.fleet.chrysler.com)

donderdag 19 september 2013

BedrijfsautoRai verplaatst naar oktober 2015

De BedrijfsautoRAI 2014 zal worden verplaatst naar 20 tot en met 23 oktober 2015. De organisatie heeft hiertoe besloten na overleg met RAI Vereniging en het Tentoonstellingscomité. 

Vanuit alle beurssegmenten is deze verplaatsing reeds lange tijd een sterke wens, aangezien de beurs dan alterneert met de IAA Hannover. In de agenda van Amsterdam RAI was dit echter tot voor kort niet mogelijk. In het voorjaar van 2014 zal Amsterdam RAI wel een apart trailer evenement organiseren.

“Al sinds jaren is er binnen de beurssegmenten van de BedrijfsautoRAI discussie over het feit dat de beurs in  hetzelfde jaar gepland stond als de IAA in Hannover. Er doet zich nu de mogelijkheid voor om de beurs te verplaatsen naar oktober 2015. Hiermee kunnen we een einde maken aan de discussie en zijn er meer kansen voor internationale groei ”, aldus Olaf de Bruijn, directeur RAI Vereniging.

Speciale Voertuigen
Beursmanager BedrijfsautoRAI Joost ’t Hooft: “We zijn blij dat de mogelijkheid zich nu voordoet om de beurs nationaal en internationaal nog sterker op de kaart te zetten. Ook voor 2017 liggen de data voor de BedrijfsautoRAI reeds vast in de agenda van Amsterdam RAI. Samen met de deelnemers uit het segment Speciale Voertuigen gaan we in april 2014 een evenement organiseren dat gericht is op de trailermarkt.”

(bron: TTM.nl)

dinsdag 17 september 2013

Nieuwe Renault Trafic op komst!

De huidige Renault Trafic ziet er met z’n gebolde dak nog steeds onderscheidend uit, maar het model loopt alweer mee sinds 2001. Renault is dan ook hard bezig met een nieuw model, en die zien we nu voor het eerst.

Om maar meteen bij de bolling in het dak te blijven: het ziet ernaar uit dat dat kenmerkende stukje design gaat verdwijnen. De auto op de foto’s heeft een cabine die gewoon naadloos de lijn van het dak volgt. Recht van achteren verandert er een stuk minder: nog steeds lopen de zijkanten kaarsrecht omhoog om zoveel mogelijk ruimte te scheppen, en nog steeds lijken de laaddeuren geflankeerd te worden door twee ‘pilaren’ die de achterlichten bevatten.

Aan de voorkant blijft bijna niets bij het oude. De neus wordt, precies zoals we dat bij een andere recente besteller als de Ford Transit Custom zien, een stuk hoger. In plaats van naadloos in de voorruit over te lopen kiest de motorkap nu zijn eigen weg, waardoor er veel meer een echte ‘neus’ ontstaat.  De grote grille biedt aan de bovenzijde plaats voor een enorm logo, terwijl de koplampen vanuit een nog hogere positie over de weg uitkijken.

De huidige Renault Trafic is er ook als Opel Vivaro en Nissan Primastar. Dat die Nissan-versie er ook weer komt lijkt ons gezien de steeds strakkere banden tussen Renault en Nissan vanzelfsprekend, maar of ook Opel weer meedoet is nog niet bekend. We verwachten de nieuwe Trafic in de tweede helft van 2014 voor het eerst in vol ornaat te mogen aanschouwen.


(bron: AutoWeek)

zaterdag 14 september 2013

10.000ste Renault Kangoo Z.E. op weg

Vlak na het bereiken van een zeer belangrijke mijlpaal voor Renault – hun vijf miljoenste auto, een Renault Kangoo Z.E., rolt van de band – hebben de Fransen een tweede feestje te vieren. 

Op de IAA werden de sleutels van de tienduizendste geregistreerde Kangoo Z.E. overgedragen aan Gerhard Dech, directeur Inkoop en Techniek van Deutsche Bahn. De elektrische auto zal worden ingezet voor onderhoud aan de Duitse spoorwegen.De Kangoo Z.E. is het best verkochte elektrische busje van Europa en beslaat bijna tien procent van alle Kangoo verkopen. Het is ook de best verkochte EV in Frankrijk, waar ongeveer 6.000 bedrijven ermee rijden.De emissievrije LCV kreeg een facelift in juni met een nieuwe neus en achterkant en de incorperatie van nieuwe opties zoals de R-Link multimedia tablet. De Kangoo Z.E. wordt alleen gebouwd in de MCA fabriek in Maubeuge, Frankrijk, en wordt verkocht in 20 Europese landen.

(bron: Groen7.nl)

Kangoo Express accessoires

Samenwerking Renault-Nissan met Mercedes-Benz breidt zich uit

Daimler AG (DAI) en Renault SA (RNO) breiden hun wereldwijde samenwerking aan commerciële bestelwagens gemaakt in Japan als de fabrikanten blijven nieuwe projecten samen te identificeren zijn.

Renault's alliantiepartner Nissan Motor Corp (7201) levert Daimler de NV350 Urvan onder Mitsubishi Fuso merk verkocht zal worden in geselecteerde exportmarkten, de bedrijven zeiden dit vandaag op de International Auto Show in Frankfurt.

"We zullen blijven zoeken naar nieuwe projecten samen die zin hebben voor alle betrokken partijen," aldus, Daimler CEO Dieter Zetsche op een persconferentie.
De fabrikanten hebben geleidelijk projecten toegevoegd aan hun drie-jarige samenwerking, die oorspronkelijk was gericht op Stuttgart, Duitsland op basis van Smart stadsauto's en Mercedes-Benz bestelwagens.

Vorig jaar, zijn de bedrijven overeengekomen om gezamenlijk een viercilinder benzinemotor te ontwikkelen en Mercedes transmissies licentie voor Nissan's luxemerk Infiniti die worden gemaakt in Mexico.
"Er is geen limiet aan de samenwerking, er is geen taboe," Carlos Ghosn , chief executive officer bij zowel Renault en Nissan, zei tijdens het evenement.

Up Cargo

Het is Volkswagen als één van de weinigen gelukt om iets onder de pet te houden tot de officiële onthulling op de IAA. Op het Volkswagen-feest kwamen de Duitsers uit het niets met een elektrische bestelvariant van z’n kleinste: de e-load Up.

Inderdaad, een Up omgetoverd tot bestelwagen. De kleine vijfdeurs wordt aangedreven door een elektromotor met 82 pk en een maximumkoppel van 210 Nm. De spurt naar de 100 km/h duurt 12,4 seconden en z’n topsnelheid is 130 km/h. De lengte blijft gelijk aan die van de reguliere Up, 3,54 meter. Z’n laadruimte is met 500 liter vergroot en meet nu 1.400 liter, dat komt omdat de achterbank verwijderd is.

De e-load Up weegt 1.164 kilo en rijdt 160 kilometer op één volle batterij. Met een snellader is het accupakket binnen dertig minuten op te laden tot zo’n tachtig procent. Het uiteindelijke productiemodel zal ook met de bestaande benzinemotoren op de markt komen. Rijd je liever op gas? Ook dat zal tot de mogelijkheden behoren.